Försäljningsvillkor för konsument – Torebrings Gross Online!

Torebrings är certifierad av Trygg e-handel. Det betyder att du kan känna dig trygg & säker när du handlar av oss. Trygg e-handels uppgift är att skydda dig som konsument och endast stabila och seriösa e-butiker kan bli certifierade. För att läsa mer om Trygg E-handel och dina rättigheter som konsument kan du besöka www.tryggehandel.se

Senast uppdaterad: 2022-06-27

Internetbutiken Torebrings Gross Online är en business to consumerbutik (konsument) och business to businessbutik (företag). Torebrings Grossist AB är ett familjeföretag på småländska höglandet och vi är miljö- och kvalitetscertifierade enligt FR 2000. Service, smidighet, kvalitet och hög leveranssäkerhet är självklart för oss.

Dessa försäljningsvillkor gäller vid försäljning och leverans inom Sveriges gränser till konsumenter. Samtliga produkter kan användas i Sverige. Vid försäljning och leverans inom övriga EU och utanför EU förbehåller vi oss rätten att tillämpa andra villkor vid varje tillfälle. Vänligen kontakta oss för närmare besked om på vilka villkor sådan försäljning och leverans kan ske.

Öppettider
Internetbutiken Torebrings Gross Online har öppet dygnet runt, året runt för beställning av varor. Önskar Du komma i kontakt med personlig kundservice når Du oss på telefon 0380-478 80. Vi har öppet mån-tor 07.00-17.00 och fred 07.00-15.00. Vi har lunchstängt 12.00-12.45. Meddelande går bra att lämna i vår växel övriga tider så kontaktar vi Dig snarast. Det går också bra att maila till oss på info@torebrings.se för att komma i kontakt med oss. Kompletta kontaktuppgifter finns i vår toppmeny till höger eller längst ner på denna sida.

Priser
Samtliga produkters priser visas i svensk valuta (SEK) och inklusive moms när Du väljer att gå in på Torebrings Gross Online som konsument och väljer "Visa priser inkl. moms". Böcker inkluderar 6% moms, livsmedelspriser inkluderar moms med 12% och övriga produkter såsom porslin och andra utrustningar inkluderar 25% moms. Rek. pris visar ett föreslaget pris inkl moms från leverantören. Pantavgift som eventuellt tillkommer visas på varje produkt och i varukorgen/kassan. Fraktkostnader tillkommer och de syns direkt i kassan och den orderbekräftelsen Du får från Torebrings Grossist AB med ett unikt ordernummer via e-post. 

Beställning & fråga om Din order
Beställningar lämnas via vår internetbutik Torebrings Gross Online på adressen www.torebrings.se, via telefon och e-post eller genom att besöka oss. Vi har ingen minsta ordervärdesgräns och för att handla på Torebrings Gross Online måste Du vara minst 18 år. För er och vår säkerhet behöver vi korrekt personnummer vid beställningen.

Vår hemsida är krypterad med SSL-certifikat och "https-anslutning" när Du går till kassan eller väljer att logga in. Anslutningen till www.torebrings.se och trafiken mellan Dig som kund och hemsidan blir då krypterad.

Vid avslutad beställning får Du en orderkopia direkt från internetbutiken. Senast följande arbetsdag erhåller Du en orderbekräftelse från oss med ett unikt ordernummer via e-post med information om en beräknad leveranstid för beställningen. Hänvisa gärna till detta ordernummer när Du kontaktar oss vid frågor om Din order och leverans!

Frågor via e-post angående Din order besvaras personligen omgående eller absolut senast inom 48 timmar på vardagar efter att Du mailat oss. Vår ambition är att svara snabbare än så!

Betalning av Din order med SWISH eller KREDITKORT – Leverans

DIREKTBETALNING MED SWISH:
Torebrings Grossist AB hanterar säkra Swish-betalningar i samarbete med:

Nordea Bank Abp, filial i Sverige

Du Swishar säkert och framförallt enkelt med Mobilt BankID när Du väljer Swish i kassan på Torebrings Gross Online. Swish använder sig av BankID och kan därför garantera en hög säkerhet. För att godkänna en Swish-betalning och för att komma åt betalningshistoriken behöver man numera ha appen för BankID på samma enhet som Swish. Det kravet finns för att öka säkerheten för Swish-användaren. I Swish-appen ser man Torebrings som mottagare och man bekräftar enkelt sin betalning via Mobilt BankID. Debiteringstillfället sker när du godkänt din Swish-betalning med Mobilt-BankID i kassan.

DIREKTBETALNING MED KREDITKORT:DIBS - Payments made easy
Torebrings Grossist AB hanterar säkra 3D Secure kortbetalningar i samarbete med:

Nets Branch Sweden, org nr 516407-4709
Nordea Bank Abp, filial i Sverige
MasterCard
VISA


Kortbetalningen är säker för Dig som kund och sker enligt 3D Secure säkerhetslösning. NETS som hanterar Dina kortuppgifter uppfyller kraven för 3D Secure och PCI DSS, se nedan förklaring. Torebrings Grossist AB kommer inte att ta del av Dina kortuppgifter. Dessa skickas krypterat via NETS direkt till Din bank. För Din säkerhet täcks Du även av bankens försäkring vid otillbörlig debitering. Vid misstanke om otillbörligt kortköp stoppas transaktionen av NETS eller banken. Det är viktigt att Du följer instruktionerna noga och uppger korrekta uppgifter vid betalning med kreditkort. Debiteringstillfället sker när du godkänt din kortbetalning med BankID i kassan.

3D Secure och PCI DSS är en säkerhetsstandard för korthantering som tagits fram av Visa och MasterCard. Alla företag som på något sätt hanterar kortinformation omfattas av 3D Secure och PCI DSS; banker och betalväxlar såväl som butiker och andra säljföretag. PCI DSS står för Payment Card Industry (PCI) Data Security Standard (DSS).

Ångerrätt
Du har rätt att frånträda Ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av Din leverans utan att behöva uppge någon anledning enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Du som kund har rätt att packa upp varan och kontrollera eventuell funktion och utseende på produkten. Varan/varorna bör skickas tillbaka i oförändrat skick och i originalförpackningen.

Kontakta oss och vår kundtjänst på telefon 0380-478 80 eller via e-post tillonline@torebrings.se om Du vill nyttja Din ångerrätt. Du kan även använda Konsumentverkets ångerblankett, Du kan ladda ned ångerblanketten här. OBS Blanketten kan användas som underlag och ska endast skickas till oss.

Du som kund står för returfrakten och risken för varan. Som alternativ kan vi ombesörja returfrakt mot en nettokostnad 49:-/paket upp till 20 kg. Om försändelsen är väl emballerad står vi i det fallet risken för varan från det att paketet lämnats in på anvisad adress.

Har Du redan betalat Din beställning antingen via kreditkort eller Swish så återbetalar vi hela köpesumman inklusive frakt och avgifter inom 14 dagar efter att vi har fått tillbaka varorna. Vid delretur återbetalas endast returnerad varas värde. Retur kan ej ske till oss som efterkrav eller postförskott.

Ångerrätten gäller inte för livsmedel eller för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal. Skriftligt meddelande om ångerrätten bipackas även varje försändelse till konsumenter.

Leveranstider
När Du beställer produkter som finns i lager innan kl 07.00 på vardagar skickas i normalfallet de beställda produkterna från oss samma eller påföljande vardag. Produkterna finns sedan i normalfalet för avhämtning inom 2-5 vardagar hos närmaste DB SCHENKERparcel Ombud. Varor som ej finns i lager är markerade med "Ej i lager" i internetbutiken och har en beräknad leveranstid med angivet antal arbetsdagar i normalfallet när vår leverantör har produkten på lager. Detta visas på artikelinformationen i anslutning till rubriken "Lager:" när man klickat på själva produktbilden. Alternativt för musen över i:et så visas även den beräknade leveranstiden till närmaste utlämningsställe för avhämtning.

Efter att vi har registrerat Din order i vårt affärssystem skickar vi en orderbekräftelse med ett unikt ordernummer till Dig via mail och i denna orderbekräftelse framgår beräknad leveransvecka och dag.

Uppger Du Ditt mobilnummer i kassan får Du en SMS-avisering som gör att Du kan ha Ditt paket tillhanda redan inom 2-3 dagar från att det skickats från oss. Saknas mobilnummer brevaviseras Din leverans och det tar cirka 2-5 dagar.

Är det för lång leveranstid, mer än 30 dagar, eller om produkten tillfälligt tagit slut har Du som konsument rätt att häva Ditt köp när helst Du önskar, från det att Du har fått Din orderbekräftelse till och dess att den produkt Du beställt har levererats.

Om en beställning innehåller varor med olika leveranstider så skickar vi hela beställningen när alla varor finns på lager. Detta för att spara miljö genom minskade transporter och ekonomi genom lägre fraktkostnader. Önskar Du dela upp Din order tillkommer fraktavgift för varje leveranstillfälle. OBS Gäller inte restorder som skickas utan extra fraktkostnad så snart varan finns i lager igen.

Fraktavgift
Leverans till konsument sker med DB SCHENKERparcel Ombudspaket till en fast miniavgift på 49:- inkl moms vid order upp till 5 kg. Vid order över 5 kg så beräknas och visas fraktkostnaden automatiskt för Din totala order när Du kommer fram till kassan. Vid beräkning av vikten tas även hänsyn till orderns volym i kubikmeter där 1 kubikmeter motsvarar 280 kg, s.k. fraktdragande vikt. Om t.ex. en vara väger 1 kg men har volymen 0,1 kubikmeter så blir fraktdragande vikten 280x0,1= 28 kg och fraktkostnaden beräknas på 28 kg.

Fraktkostnad inkl moms beräknad på orderns vikt och volym:

01-05 kg fraktkostnad 49:-
06-10 kg fraktkostnad 69:-
11-20 kg fraktkostnad 79:-
21-30 kg fraktkostnad 125:-
31-40 kg fraktkostnad 179:-
41-60 kg fraktkostnad 199:-
61-99 kg fraktkostnad 299:-
100-200 kg fraktkostnad 799:- (palleverans)
201-300 kg fraktkostnad 919:- (palleverans)
301-500 kg fraktkostnad 1049:- (palleverans)

Du kan välja till hemleverans i kassan för 120:- inkl moms, se mera info nedan. Observera att vi inte debiterar några fakturerings- eller expeditionsavgifter.

Vid felaktig adressuppgift tillkommer 175:- inkl moms utöver fraktkostnad enligt DB Schenkers transportvillkor.

Frakt & transportsätt

Leverans med DB SCHENKERparcel Ombudspaket betyder att DB Schenker hämtar Ditt paket hos oss i Aneby och levererar det till Ditt närmaste DB SCHENKERparcel Ombud där Du själv hämtar ut paketet. DB Schenker har ca 1600 ombud med oberoende små butiker eller stora kedjor i Sverige för deras Hämtpaket. Du får en SMS-avisering från DB Schenker om Du uppgivit Ditt mobilnummer vid beställningen och betalat direkt eller med kreditkort. I SMS-meddelandet står det ett löpnummer samt en pinkod och var Du kan hämta ut Din leverans. Saknas mobilnummer brevaviseras Din leverans och det tar cirka 2-5 dagar. Liggetiden på försändelser är 14 dagar hos ombudet. Paketet returneras därefter automatiskt till avsändarens ombud. För paket som inte löses ut inom 14 dagar förbehåller Torebrings Grossist AB sig rätten att debitera Dig som kund vår fraktavgift samt transportörens returfraktavgift till oss.

Har Du inte uppgivit något mobilnummer skickar DB Schenker ett mail eller en brevavi hem till Dig med uppgifter om var Du kan hämta paketet när Du har tid. Vi rekommenderar att Du uppger Ditt mobilnummer för att få Din leverans 1-2 dagar snabbare.

Schenker AB:s tjänster utförs enligt Nordisk Speditörsförbunds Allmänna Bestämmelser NSAB 2000.

Tillval Hemleverans Dagtid kl 07.00-17.00 i markplan med avisering.
Hemleverans Dagtid sker efter avisering av DB Schenker som bestämmer leveransdag tillsammans med Dig. Leveransen sker dagtid när Du som mottagare är hemma och personligen kan ta emot Din sändning. Leveransen aviseras av DB Schenker och uppge alltid mobilnummer (helst) eller telefonnummer. Hemleverans Dagtid kan ta någon dag längre än hämtpaket via ombud. Detta tillval kan göras direkt i kassan och kostar 120:- inkl moms extra. Order med Hemleverans betalas med kort- eller direktbetalning. Det är viktigt att vara tillgänglig när den aviserade leveransen kommer att ske annars tillkommer nedan extra avgifter från transportören.

Vid felaktigt uppgivna leverans- och adressuppgifter samt extra distribution vid hemleverans debiteras tillägg enligt DB Schenkers transportvillkor till nedan avgifter inkl moms:

Frakttillägg för brevavisering vid saknat mobilnummer 25:-
Frakttillägg för avisering 219:-
Frakttillägg för extra distribution 144:-
Frakttillägg för felaktig adressuppgift eller postnummer 344:-
Frakttillägg för terminalhyra/dag 156:-
Frakttillägg för återtag av leverans 231:-
Frakttillägg för ändrat förfogande (ändring till ny adress) 344:-

Frigoscandia Hemleverans för kylda livsmedel med kyltransport.
Frigoscandia Hemleverans innebär kyltransport till hemadress i obruten kylkedja vid beställning av kylda livsmedelsvaror. Kostnaden för kyltransport visas i kassan och justeras efter vikt och volym på beställningen. Önskas inte Frigoscandia Hemleverans med kyla så tag bort varor ur kassan som är kyl/frysvaror märkta med en  "snöflinga". Alternativt går det även bra att hämta kylda och frysta livsmedelsvaror vid vårt lager i Aneby. Varor som inte kräver kyl- eller frystransport skickas som ombudspaket eller hemleverans utan kyla.

Tillval Inslagning i presentpapper.
Du har möjlighet att beställa inslagning av beställd produkt i presentpapper. Sök på artikelnummer 880000 för att lägga till det på beställningen. Kostnad 20:- inkl moms tillkommer för varje paket.

Hämta vårt lager
Kyl- och frysvaror samt andra varor kan hämtas på vårt hämtlager i Aneby. Beställning och betalning görs på hemsidan. Vid hämtning av beställning på vårt lager i Aneby utgår ingen fraktavgift. Välj Hämtas vårt lager som leveransalternativ i kassan. Vid order som ej hämtats inom rimlig tid efter uppgivet hämtdatum kontaktar vi kund för att skicka ordern eller annullera den. SMS-avisering skickas när ordern är klar för avhämtning. Vid sändning av order som skulle hämtats tillkommer fraktavgifter enligt ovan.

Transportskador & outlösta paket
Synliga transportskador ska anmälas helst direkt vid hämtning/leverans av paketet till DB Schenker eller utlämningsstället/transportören. En anmärkning ska göras på den del av avin som Du som mottagare skriver på med datum och ska innehålla uppgift om vad som är skadat. I övrigt så ska skador och fel anmälas inom två månader från det att du märkt skadan eller felet. Kontakta även oss för att vi ska få kännedom om vad som har hänt och kunna förbättra oss ytterligare. Ett outlöstpaket anses inte som utnyttjande av ångerrätt. För paket som inte löses ut inom 14 dagar debiteras Du som kund 149:- inkl moms för vår returhantering samt transportörens frakter och returfrakter till oss.

Logo NPA


Förpackningsinsamlingen - Näringslivets Producentansvar

Vårt företag är anslutet till NPA, Näringslivets Producentansvar, se anslutningsbevis här
Vi betalar förpackningsavgifter för de förpackningar vi tillför marknaden som täcker kostnaden för att förpackningen ska kunna materialåtervinnas.

Reklamation & returer
För reklamation av felaktiga, transportskadade, defekta eller av oss felexpedierade varor kontakta oss på: tillonline@torebrings.se innan retur, för att erhålla ett returnummer. Kund-, order- eller kvittonummer måste anges vid kontakt med oss. Har det skett en skada under transporten, eller något fel upptäckts på produkten, bör ett foto bifogas. Du kan inte skicka ett paket i retur utan att kontakta oss via mejl: tillonline@torebrings.se eller vår kundservice 0380-478 80, Torebrings Grossist AB, Stigbergsvägen 7, 578 33 ANEBY. Vi ersätter kostnadsfritt skadade produkter så snabbt det bara går.

Du har som kund rätt att öppna en förpackning för att se om varan är ok vid mottagandet. Vara som skickas i retur ska vara i väsentligt oförändrat skick och väl emballerad i originalemballage utan åverkan. Prisavdrag kan ske om originalemballage är skadat.

Du som konsument har reklamationsrätt i vanlig ordning enligt lag vare sig felet är synligt eller dolt. Eventuella reklamationer skall anmälas inom skälig tid från att det felet upptäckts. Reklamation som sker inom 2 månader från det att Du märkte felet anses alltid inom ”skälig tid”. Reklamationsfristen är 3 år. Konsumenten ersätts för returfrakt vid reklamation. Vid reklamation rekommenderar vi att ni mailar till tillonline@torebrings.se för handläggning av din reklamation, men ni kan även kontakta oss på annat sätt. Uppge kundnummer och kontaktuppgifter samt artikelnummer eller ordernummer på det som Du önskar reklamera. Förutsatt korrekt anmälan meddelar vi er beslut om första åtgärd och tidpunkt inom max en vecka i normalfallet.

Vid ersättningsleverans och returfrakt vid av oss konstaterad felaktig leverans eller defekt vara står Torebrings Grossist AB för frakten. Varan ska i dessa fall återsändas väl emballerad, gärna i originalförpackningen om Du har kvar den, och helst med en beskrivning av felaktigheten. Produkter som har en förpackning, till exempel designade presentförpackningar, som utgör en väsentlig del av varan ska returneras i originalförpackning. Kontakta oss innan retur för att få ett returnummer och hur Du returnerar varor till oss. Returfrakten sker kostnadsfritt lämpligast på av oss utskriven och översänd fraktavi för att kunna spåra leveransen till oss om den skulle komma bort.

Vi ersätter returfrakt om Du skickar en reklamation till oss på eget sätt. Du som kund ansvarar då för risken för varan under transporten och det åligger Dig som kund att förpacka varan så att den inte skadas under returtransporten. Dock ska returnummer eller defekt anges i returförsändelsen, kontakta oss innan Du skickar tillbaka något. Vi tillämpar konsumentköplagen vid reklamationer, se www.konsumentverket.se

Konsumentens rätt till hjälp
Du har alltid rätt att vända dig direkt till oss för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp även om varan skickats direkt från vår leverantör. Detta ser vi som en självklarhet!

Manualer
Vi tillhandahåller tillverkarens svenska manualer eller bruksanvisningar för konsumentprodukter gällande installation, montering, användning, förvaring och skötsel. De är bipackade direkt i produktens förpackning från fabrik eller kan fås av oss i digital form när när Du som kund önskar det och produkten kräver det. Finns det ingen svensk bruksanvisning eller begripliga symboler kan det räknas som ett fel på varan. Du som kund har då rätt att häva köpet och reklamera produkten. Det finns undantag att bruksanvisningen är på engelska. Det gäller för varor som är avsedda för en begränsad kundkrets med speciella kunskaper. Exempel på sådana varor är avancerade tekniska apparater och för professionellt bruk.

Service
Vi utför service på kaffeautomater, kaffebryggare, varuautomater och övriga utrustningar levererade av Torebrings Grossist AB. Du kan maila Din felanmälan på service@torebrings.se så kontaktar vi Dig snarast. För konsumenter gäller så kallad inskicksservice. Vi skickar Dig en fraktsedel för DB Schenker som Du använder för att skicka in varan på för service och vi återsänder den reparerade varan till Dig så snart den är reparerad av oss. Timkostnaden för service är för närvarande 868:80/tim inkl. moms och vi lämnar gärna ett kostnadsförslag innan reparation sker. Fraktkostnad vid inskicksservice är 139:- inkl. moms per kolli och frakt upp till 40 kg.

Garanti
Torebrings Grossist AB lämnar minst 1 års garanti på alla de produkter, ej livsmedel och förbrukningsvaror, som vi säljer till konsumenter i Sverige. Som konsument omfattas Du även av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt i 3 år. Läs mer på konsumentverkets egen hemsida: www.konsumentverket.se

För varje produkt som vi lämnar garanti på kan Du i internetbutiken se garantitiden på produktnivå i antal månader under rubriken "Garanti: XX månader".

Rent praktiskt fungerar det så, inom Sverige, att om Du får problem under garantitiden kontaktar Du oss för bästa hjälp. Vi sänder vi Dig en förbetald paketavi så att Du kostnadsfritt kan skicka produkten till oss. Vi eller tillverkaren utför service på produkten för att avhjälpa felet. Efter utförd service skickas den tillbaka till Dig kostnadsfritt med DB SCHENKERparcel Ombudspaket.

Om det skulle visa sig att Du som kund åberopat garanti och vi eller tillverkaren konstaterar att felet beror på yttre åverkan och inte täcks av garantin, står Du som kund för reparationskostnaden. Efter godkännande av kostnadsförslag och reparation skickas varan hem till Dig mot förskottsbetalning. Om Du väljer att inte reparera varan så betalar Du eventuellt undersökningskostnaden. Torebrings Grossist AB i samråd med tillverkaren av åberopad garantiprodukt avgör om det är en garantireparation eller ej. Om Du åberopat garanti och det visar sig att inget fel föreligger så debiteras Du verkstadens undersökningskostnad samt returfrakt.

Rengöring av produkter faller inte under garantin.

Driftsstörningar beroende på kalkbeläggningar i automater och maskiner ingår ej i garantiåtagande.

För livsmedelsvaror och förbrukningsprodukter gäller ingen garantitid utan för dessa produkter gäller sedvanlig reklamationsrätt vid ej kurant vara.

Torebrings Grossist AB svarar inte för skador på annan egendom än levererad produkt. Vi svarar inte heller för skador som åsamkats tredje man på grund av en felaktig produkt eller andra indirekta skador och följdskador.

Force Majeure
Torebrings Grossist AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i dessa villkor eller i vårt avtal med Dig om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter som nämns i denna bestämmelse och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

Personuppgifter
Torebrings Grossist AB behandlar och lagrar personuppgifter i syfte att kunna tillhandahålla varor, administrera beställningar samt kontrollera användningen av Torebrings Gross Online. Vi arbetar enligt Dataskyddsförordningen (GDPR) vilket innebär att vi samlar in, hanterar och lagrar Dina uppgifter på ett lagligt, korrekt och transparent sätt. Vi samlar endast in de uppgifter som är relevanta och adekvata och för de ändamål vi uppger. Vid ordertillfället skapas ett inloggningskonto till Dig som kund, där loggar Du in med hjälp av Din e-postadress/org.nr samt kundnummer. På Din kundsida kan Du sedan se tidigare order och Dina registrerade uppgifter, Du kan ändra felaktiga/komplettera uppgifterna och själv administrera Dina nyhetsbrev.

Torebrings lagrar inga uppgifter längre än vad som krävs för att fullfölja våra åtaganden gentemot Dig som kund, alternativt fullfölja våra rättsliga förpliktelser enligt gällande lagar och regler. Du har alltid rätt att veta vilka uppgifter vi behandlar, kontakta oss för rättning, radering eller registerutdrag. Som personuppgiftsansvarig står Torebrings Grossist AB, kontaktuppgifter finns i slutet av dessa försäljningsvillkor.

För vidare information hur vi hanterar Dina uppgifter, läs vår Integritetspolicy.

Reservation
Vid ändrade momssatser och andra lagstadgade avgifter ändras våra priser i motsvarande utsträckning enligt de skatteregler som vid var tid gäller i Sverige. Vi reserverar oss mot eventuella skrivfel eller ändringar av tekniska data eller beskrivningar som är utanför vår kontroll. Vid eventuella fel av lagersaldo förbehåller sig Torebrings Grossist AB att korrigera detta i efterhand. Tolkning och tillämpning av dessa villkor ska ske enligt svensk rätt.

Reservation för att enstaka prisjusteringar eller tryckfel kan förekomma på angivna priser i prislistan eller i vår Torebrings Gross Online butik. Dagspriser gäller för bryggkaffe, färsk frukt och grönsaker. Vissa produktbilder i Torebrings Gross Online visar inte alltid exakt utförande. Vissa dekorer och modeller finns ej i bild och då har vi valt att visa en samlingsbild på ett grundutförande. Ändringar av försäljningsvillkor kan ske utan särskilt meddelande.

Tidigare försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m nedan datum:
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2016-04-12
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2016-07-10
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2016-09-07
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2016-09-29
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2018-04-16
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2018-05-24
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2019-01-15
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2020-06-11
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2020-12-22
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2021-10-07
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2022-05-18
Försäljningsvillkor konsument gällande t. o. m. 2022-06-27

Tvist
Vid eventuell tvist är vår policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR) rekommendationer.

Se nedan kontaktuppgifter:
ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr



Avtal vid köp i Torebrings Gross Online
För beställning via Torebrings Gross Online behöver Du ett kundnummer om Du vill kunna logga in och se Dina tidigare beställningar. Saknar Du kundnummer kan Du beställa ändå genom att Du fyller i personnummer i Hämta adress-rutan vid beställningen i kassan.

Vid beställning via Torebrings Gross Online träffas avtal om köp först efter det att Din order har kommit till vår kännedom och accepterats av oss. Om Din order inte accepteras av oss kontaktar vi Dig snarast. Vi ansvarar inte för skador som Du drabbas av på grund av att Din order förvanskas eller inte når oss.

Jämförpris
Anger pris per styck, färdig dryck i liter, kilo eller portion.

Brutna förpackningar
Vid köp av brutna förpackningar utgår i vissa fall pristillägg med 10% då en vara kräver ompaketering i nytt emballage. Vid köp av produkter med så kallat brutet förpackningstillägg kommer det upp en ruta som visar ett meddelade att det blir billigare att köpa hel förpackning. I varukorgen/kassan visas sedan priset i de fall det förekommer inklusive brutet förpackningstillägg med 10%.

Sortiment
Alla produkter vi säljer är första sortering och levereras i originalförpackning om inget annat anges. Söker Du något som Du inte hittar i vår prislista eller vår internetbutik Torebrings Gross Online fråga oss via mail eller ring oss så hjälper vi Dig gärna.

Beställningsvaror
Produkter som har lagerstatus "Ej i lager" finns ej på vårt lager utan anskaffas av oss. Vi tar då hem produkten från våra leverantörer efter att Du gjort din beställning. Beräknad leveranstid är 2-30 dagar. Beställningsvaror som ej är lagervaror säljs endast i hela transportförpackningar och bryts ej i delförpackningar. Detta gäller främst livsmedel, avvikelser kan dock förekomma. Kontakta oss för närmare information om vad som gäller om Du är osäker på om vi delar på den beställningsvaran Du tänkt beställa.

Välkommen med Din order!



Kontaktuppgifter för Torebrings Gross Online:

Firma: Torebrings Grossist AB
Postadress: Stigbergsvägen 7 • 578 33 ANEBY
Besöksadress: Stigbergsvägen 7 • 578 33 ANEBY
Bolagets säte: ANEBY

Telefon: 0380-478 80 • E-post: info@torebrings.se

Snabbgross, utställning, telefon- & öppettider: Måndag - Torsdag 7:00 - 17:00, Fredag 7:00 - 15:00

Org nr: 556506-6783 • VAT-nr: SE556506678301 • Torebrings Grossist AB innehar F-skattebevis.

Bankgiro: 5962-7448 • Plusgiro: 32 72 72-1 • Swish: 123 079 51 95
BIC/SWIFT: NDEASESS • IBAN: SE5330 0000 0003 0621 7010 09

Ansvarig utgivare: Niklas Torebring för www.torebrings.se som tillhandahålls av Torebrings Grossist AB

Ring oss direkt!

Carina Torebring Carina Torebring
Order, kundservice
carina@torebrings.se
0380-478 84
Malin Hellström Malin Hellström
Internetorder, kundservice
malin@torebrings.se
0380-478 80
Stefan Grip Stefan Grip
Kaffe- Varuautomater
stefan@torebrings.se
0380-478 81
Daniel Hallgren Daniel Hallgren
Kaffe- Varuautomater
daniel@torebrings.se
0380-478 87
Niklas Torebring Niklas Torebring
Inköp, logistik, IT
niklas@torebrings.se
0380-478 82
Matts Torebring Matts Torebring
Senior
matts@torebrings.se
0380-478 83
Birgitta Torebring Birgitta Torebring
Växel, ekonomi
birgitta@torebrings.se
Växel: 0380-478 80

Support Maskiner

Kristoffer Fyhr Kristoffer Fyhr
Serviceansvarig Automater
service@torebrings.se
0380-478 88