Vanliga frågor & svar

Om du är ny kund - Företagskund eller privatkund

Du behöver inte vara registrerad kund hos Torebrings för att göra en beställning. Sök och beställ Dina varor som läggs i varukorgen till höger allteftersom Du handlar. Väl framme i kassan uppger Du organsationsnummer eller beställa som ny kund.

Du får reda på din fraktkostnad när Du går vidare Till Kassan. Frakt till privatpersoner är samma i hela landet oavsett avstånd och visas när Du kommer fram till Kassan. Fraktkostnad varierar dock beroende på vikten.

Priser visas som standard exklusive moms när Du kommer till webbutiken.

VÄLJ PRIS exklusive moms - om Du beställer till ett företag som är momsredovisningskyldigt.

VÄLJ PRIS inklusive moms - om Du beställer till Dig som privatperson.


Om du är registrerad kund - LOGGA IN

Logga in med ditt kundnummer samt organisationsnummer eller e-postadress. Det finns flera valmöjligheter under köpprocessen, se nedan:

  • 1 a) Klicka på menyn med tre streck i sidhuvudet längst upp till höger på hemsidan.
  • 1 b) En dropdown-meny fälls ned och klicka där på "Kundzon".

    Logga in via sidhuvud

    1 c) Dropdown-menyn fälls då ned ytterligare en gång och flera val blir synliga. Klicka på den raden under "Kundzon" med "Logga in".

    Logga in via sidhuvud

    2) Man kan som alternativ logga in när man är nederst på sidan i den gula sidfoten längst till höger vid rubriken "Kundzon". Klicka där på "Logga in".
    Logga in via sidfot

    3) När man lagt varor i varukorgen kan man också logga in genom att klicka på "Logga in" längst ned till höger i varukorgens fönster.

    Logga in via kassan

    4 aI dialogrutan "Logga in" fyller man i den e-postadress som är registrerad på kundnumret eller organisationsnummer.

    b) Man veriferar med sitt kundnummer som du hittar på Din senaste faktura från oss.

    Logga in fönster

    Saknar Du Ditt kundnummer beställer Du som Ny kund.

FRAKT - TRANSPORTSÄTT

Torebrings Gross Online håller automatiskt reda på vilken typ av transportsätt Din order behöver. Du ser fraktkostnaden när Du kommer fram till kassan och antingen väljer att beställa som företag/privatperson eller logga in som befintlig kund eller beställa som Ny kund.

Företag kan få leverans med följande transportsätt:

Hämtas: Du som kund hämtar Din beställning hos oss på Stigbergsvägen 7 i 578 33 Aneby. 

DB Schenker Parcel: Paketsändning på 1 kg till 99 kg. Endast varor som klarar normal rumsteperatur.

DB Schenker Parcel Ombudspaket: DB Schenker Parcel Ombudspaket som hämtas ut av kunden själv på närmaste utlämningsställe/ombud för DB Schenker.

Frigoscandia: leverans av varor som otempererad eller kyl- & frystransport på halv- eller helpallar oavsett vikt.

Turbilsleverans: Fraktfritt vid ordervärde över 1995 kr enligt leveransschema, se här. vilka orter vi levererar till. Ligger Ditt företag i närheten av någon av våra turbilsorter och önskar leverans så tveka inte att kontakta oss.

Vi lämnar fraktrabatt vid olika tidpunktertill företagskunder beroende på ordervärde enligt nedan till Dig som inte finns inom vårt turbilsområde.
Orter i Sverige utanför vårt turbilsschema levereras till lägsta fraktkostnad med fraktrabatter enligt följande stege:

1-2999 kr Frakt enligt beräkning
3000-4999 kr 10% rabatt på fraktkostnaden
5000-6999 kr 20% rabatt på fraktkostnaden
7000-9999 kr 30% rabatt på fraktkostnaden
10000 kr 40% rabatt på fraktkostnaden
15000 kr! Kontakta oss


Önskas tillägstjänster såsom inbärning, tidslossning, extra utkörning osv av Din leverans så avtalas detta vid varje transport. Skriv Ditt önskemål i meddelanderutan på Din beställning så kontaktar vi Dig för kostnadsförslag. Fraktrabatt gäller ej återförsäljare.

Privatpersoner levereras med följande transportsätt:

Hämtas: Du som kund hämtar Din beställning hos oss på Stigbergsvägen 7 i Aneby. 

DB Schenker Parcel Ombudspaket: Privatpersoner får leverans med DB Schenker Parcel Ombudspaket som hämtas ut av kunden själv på närmaste utlämningsställe/ombud för DB Schenker.

DB Schenker Hemleverans Dagtid: Som privatperson har Du möjlighet att beställa Din order med hemleverans.

Frigoscandia Hemleverans för kylda livsmedel med kyltransport: Frigoscandia Hemleverans innebär kyltransport till hemadress i obruten kylkedja av kylda livsmedelsvaror.


Kontaktuppgifter

E-post: info@torebrings.se
Telefon: 0380-478 80
Måndag - Torsdag 07.00 - 17.00
Fredag 07.00 - 15.00
Lunchstängt 12.00 - 12.45
Stigbergsvägen 7, 578 33  ANEBY


Vanliga frågor & svar

Hur lång är leveranstiden på min beställning?

Vi skickar vanligtvis din beställning inom 1–3 arbetsdagar. Vid större volymer eller specialbeställningar kan leveranstiden bli något längre. Du får avisering när din order är på väg.

Kan jag som företag få faktura?

Ja, vi erbjuder företagskunder möjlighet att handla mot faktura efter sedvanlig kreditprövning. Du väljer detta alternativ i kassan.

Hur gör jag en retur eller reklamation?

Kontakta vår kundtjänst med ditt ordernummer och beskrivning av ärendet. Vi hjälper dig snabbt med retur eller reklamation enligt våra köpvillkor.

Hur vet jag att en produkt är Fairtrade eller ekologisk?

Vi märker tydligt våra certifierade produkter och du hittar mer information under våra sidor om certifieringar och märkningar.

 Kan jag beställa som både företag och privatperson?

Ja! Torebrings vänder sig både till företag och privatpersoner. Priser visas inklusive moms när du väljer att beställa som privatperson, och du väljer enkelt din kundtyp när du kommer in på sidan eller i kassan.

Vilka betalningssätt kan jag använda?

Vi erbjuder betalning med kort och Swish. Företag har även möjlighet till fakturabetalning efter godkänd kreditprövning.

Har ni någon minimigräns för beställning?

Nej, vi har ingen minsta ordergräns. Du kan handla så mycket eller lite du vill – oavsett om det gäller ett kontor eller ett hem.

Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden baseras på orderns vikt och volym. I kassan får du alltid ett fraktpris innan du slutför köpet.

Hur vet jag om en vara är i lager?

Lagersaldo visas direkt på produktsidan. Produkter som inte finns i lager går oftast att beställa med något längre leveranstid.

Ring oss direkt!

Carina Torebring Carina Torebring
Order, kundservice
carina@torebrings.se
0380-478 84
Malin Hellström Malin Hellström
Internetorder, kundservice
malin@torebrings.se
0380-478 80
Stefan Grip Stefan Grip
Kaffe- Varuautomater
stefan@torebrings.se
0380-478 81
Daniel Hallgren Daniel Hallgren
Kaffe- Varuautomater
daniel@torebrings.se
0380-478 87
Niklas Torebring Niklas Torebring
Inköp, logistik, IT
niklas@torebrings.se
0380-478 82
Matts Torebring Matts Torebring
Senior
matts@torebrings.se
0380-478 83
Birgitta Torebring Birgitta Torebring
Växel, ekonomi
birgitta@torebrings.se
Växel: 0380-478 80

Support Maskiner

Kristoffer Fyhr Kristoffer Fyhr
Serviceansvarig Automater
service@torebrings.se
0380-478 88